صدور رأي ديوان عدالت به نفع پرستاران

آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 10
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 162
بازدید سال : 2734
بازدید کلی : 13356

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 162
بازدید کل : 13356
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1395
نظرات

 

محمدشريفي مقدم قائم مقام نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگار سپيدپوش در زمينه علل و نتايج شکايات پرستاران از وزارت بهداشت به ديوان عدالت توضيح داد و گفت: بنابر قانون مصوب دولت در سال 1368براي کليه مشاغل سخت تسهيلاتي مقرر شده که  پرستاري نيز جزء اين قانون قرار مي گيرد و قاعدتاً پرستاران و کساني که مشمول اين قانون هستند بايد از مزاياي آن بهره مند شوند.

 

قائم مقام نظام پرستاري افزود: همچنين قوانيني از جمله قانون ارتقاء بهره وري که در سال 1388 به تصويب دولت رسيد، قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري و همچنين قانون مشاغل سخت و زيان آور علي رغم تصويب مجلس، هنوز توسط وزارت بهداشت اجرائي نشده؛ که شکايات پرستاران را براي احقاق حق خود به دنبال داشته و نظام پرستاري کشور نيز در اين زمينه در حال پيگيري است.

 

شريفي مقدم با اشاره به سخت و پرفشار بودن شغل پرستاري و ارتباط آنان با عوامل بيماري زاي تهديد کننده مثل ايدز، آنفلوآنزا، سل، هپاتيت و غيره اذعان کرد: خيلي از پرستاران به بيماري هايي دچار مي شوند که مورد غفلت قرار مي گيرد و علائم خود را در آينده نشان مي دهد و همچنين طبق پژوهش هاي انجام گرفته شب کاري در افزايش سرطان سينه در خانم ها و سرطان پروستات در آقايان بسيار اثرگذار است که از عوارض شيفت هاي غيرمتعارف مي توان از آن نام برد.

 

اين مقام مسئول به مزاياي اجرائي شدن قانون مشاغل سخت به ويژه در پرستاران اشاره و تصريح کرد: طبق نظر قانون گذار پرستاران شاغل در بخش دولتي که داراي 25 سال سابقه کار مي باشند با 5 سال بخشودگي و در بخش خصوصي کساني که مشمول قانون کار هستند با 20 سال سابقه و 10 سال بخشودگي بازنشسته مي شوند.

 

قائم مقام نظام پرستاري با بيان اينکه اين قانون معمولاً در بخش خصوصي رعايت مي شود ادامه داد: ولي در بخش دولتي متأسفانه وزارت بهداشت به دليل کمبود بودجه و نيرو با اين امر موافقت نمي کند؛ در حاليکه اين حق پرستاران است و براي احقاق آن به ديوان عالي عدالت شکايت کرده اند.

 

شريفي مقدم با اشاره به رأي ديوان عدالت مبني بر حمايت از پرستاران گفت: طبق اين رأي وزارت بهداشت موظف به اجرايي کردن قانون مشاغل سخت در مورد پرستاران است ولي در حال حاضر از دستور اين نهاد تمکين نمي کند.

 

وي در پايان به تشکيل سامانه حقوقي نظام پرستاري اشاره کرد و ادامه داد: بعد از توسعه واحد حقوقي سازمان در دور چهارم نظام پرستاري و به دليل اينکه پرستاران از قوانين مختلف مرتبط به خود اطلاعي ندارند، اين سامانه براي بهره مندي پرستاران سراسر کشور تشکيل شد تا آنها بتوانند راجع به مسائل صنفي و شغلي خود مشاوره هاي لازم را دريافت نمايند.



تعداد بازدید از این مطلب: 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود